Vijf tips voor een succesvolle nieuwsbrief

Jouw adresbestand met donateurs (je housefile) is de levensader van je organisatie. Ga zorgvuldig met je adresbestand om.  Voorkom dat je donateurs het gevoel krijgen dat ze voor jou slechts een ”portemonnee” zijn. Stuur niet te vaak brieven en wissel verzoeken om een donatie af met een nieuwsbrief en bedankbrieven.

Behandel je donateurs met respect en zij zullen je organisatie blijven steunen.

Hier vijf tips voor een succesvolle nieuwsbrief

Klik op de pijltjes om verder te lezen

Het regelmatig versturen van een nieuwsbrief is een uitstekende manier om je achterban te informeren en gemotiveerd te houden voor een volgend donatieverzoek. Bij Mindwize weten we hoe je een goede nieuwsbrief maakt. Wij geven je hieronder 5 suggesties waar je aan kunt denken bij het samenstellen van jouw volgende nieuwsbrief.

1. Kies een thema

Gebruik een van de belangrijkste doelen van jouw organisatie en gebruik verschillende verhalen, testimonials en reacties van donateurs en vrijwilligers om het belang van dat doel te verduidelijken.

2. Stel je voor

Gebruik je nieuwsbrief om de medewerkers van je organisatie te introduceren. Laat iets zien over hun achtergrond en beweegredenen om voor jouw organisatie te werken. Hierdoor versterk je de band met je achterban.

3. Bedank je donateurs

Gebruik het verhaal van een trouwe donor om hem of haar te bedanken en andere donateurs aan te zetten om te blijven doneren in de toekomst.

4. Deel je kennis

Goede doelen hebben door hun werk een schat aan kennis en ervaring opgedaan. Deel die kennis met je achterban. Denk bijvoorbeeld aan een christelijke organisatie die zendingswerk in het buitenland doet. Een kerk kan deze ervaringen goed gebruiken om mensen van buitenlandse origine in eigen land te bereiken. Zo maak je je nieuwsbrief echt waardevol.

5. Wees duidelijk over geld

Je achterban wil weten of je hun geld besteed aan de doelen waaraan ze hebben bijgedragen. Wees transparant over financiële zaken en laat zien dat je het vertrouwen van je donateurs waard bent.

Wij houden van resultaat

Mindwize is een full service dialoog marketing bureau. Wij geloven in meetbare resultaten, daar ligt ons hart. Met bewezen succesvolle dialoog marketing technieken behalen we voor jouw organisatie het hoogste netto resultaat. Neem vandaag nog contact met ons op voor een goed gesprek over meer resultaat voor jouw organisatie.

Nieuws voor fondsenwervers

Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op FacebookTwitter en LinkedIn.

Meer weten? Neem contact op.

Neem contact op met Liesbeth via liesbeth@mindwize.be of bel 016 583 082 en laat zo snel mogelijk je digitale netwerk geld voor je inzamelen!